Έγκυρη ιατρική ενημέρωση για όλους!

 

Η κίτρινη κολοκύθα μπορεί να μην είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στην ελληνική σύγχρονη κουζίνα όπως τα κολοκυθάκια, είναι όμως ένα λαχανικό γευστικό και άκρως θρεπτικό που δεν θα πρέπει να λείπει από τη διατροφή μας.

Τα θρεπτικά της συστατικά
• Το έντονο χρώμα της προδίδει την υψηλή της περιεκτικότητα σε β-καροτένιο, το οποίο μετατρέπεται στον οργανισμό μας σε βιταμίνη Α.
• Είναι εξαιρετική πηγή βιταμινών Β1, Β3, Β5, Β6, C.
• Είναι πλούσια σε μαγνήσιο, κάλιο και φυτικές ίνες.
• Μας δείνει επίσης χαλκό, ω-3 λιπαρά οξέα, αλλά και σύνθετους υδατάνθρακες, όπως το άμυλο.

Πώς ωφελεί την υγεία μας
• Το β-καροτένιο, το πιο πλούσιο σε περιεκτικότητα συστατικό της κίτρινης κολοκύθας, διαθέτει εξαιρετικές αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Συγκεκριμένα, έχει διαπιστωθεί ότι μειώνει τον κίνδυνο ανάπτυξης καρδιαγγειακών νοσημάτων εμποδίζοντας την οξείδωση της χοληστερίνης στο σώμα. Επίσης, λόγω της δράσης του κατά των ελευθέρων ριζών, μειώνει τον κίνδυνο διάφορων μορφών καρκίνου και κυρίως του καρκίνου του εντέρου και του πνεύμονα. Σε πρόσφατη έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό έντυπο «Cancer Epidemiology, Biomarkers and Prevention», εξετάστηκαν οι διατροφικές συνήθειες και ο τρόπος ζωής 60.000 ενηλίκων στην Κίνα και διαπιστώθηκε ότι όσοι έτρωγαν τρόφιμα πλούσια σε β-καροτένιο είχαν μικρότερο κίνδυνο για καρκίνο του πνεύμονα. Όταν στην έρευνα αξιολογήθηκαν και οι καπνιστές, βρέθηκε ότι η ομάδα που έτρωγε τρόφιμα πλούσια σε β-καροτένιο είχε 37% μικρότερο κίνδυνο για καρκίνο του πνεύμονα από τους καπνιστές που δεν κατανάλωναν τέτοια τρόφιμα.
• Οι φυτικές ίνες που περιέχονται στην κίτρινη κολοκύθα βοηθούν στην αποβολή μέρους της χοληστερίνης από τον οργανισμό, αλλά και στην αντιμετώπιση της χρόνιας δυσκοιλιότητας αυξάνοντας την κινητικότητα του εντέρου.
• Η κατανάλωση κολοκύθας είναι ιδιαιτέρα ευεργετική για όσους υποφέρουν από γαστρικά προβλήματα, γιατί μειώνει την οξύτητα των υγρών του στομάχου.

http://www.vita.gr/html/ent/232/ent.10232.asp

Υπάρχουν πολλές ποικιλίες όπως τα γνωστά μας κολοκυθάκια. Σύμφωνα με

αρχαιολογικά έγγραφα εντοπίζεται περίπου τον 9οαιώνα π.Χ. στο Μεξικό. Έχει χρησιμοποιηθεί από παραμύθια αλλά και στις «απόκριες» της Αμερικής. Πλέον βέβαια καλλιεργείται παντού.

ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ

-ΕΛΑΙΑ
-Α-ΛΙΝΟΛΕΝΙΚΟ ΟΞΥ

-MAΓΝΗΣΙΟ
-ΛΙΝΟΛΕΙΚΟ ΟΞΥ
-ΟΛΕΙΚΟ ΟΞΥ
-ΠΑΛΜΙΤΙΚΟ ΟΞΥ
-ΣΤΕΑΡΙΚΟ ΟΞΥ
-ΛΕΚΙΘΙΝΗ
-ΑΜΥΛΟ
-ΠΕΠΟΡΕΓΙΝΗ
-ΚΟΥΚΟΥΡΒΙΤΑΣΙΝΗ
-ΒΙΤΑΜΙΝΗ Α
-ΒΙΤΑΜΙΝΗ C
-ΧΛΩΡΟΦΥΛΛΗ
-ΚΑΛΙΟ
-ΦΩΣΦΟΡΟ
-ΑΣΒΕΣΤΙΟ
-ΣΕΛΗΝΙΟ
-ΨΕΥΔΑΡΓΥΡΟ
-ΣΙΔΗΡΟ
-ΜΑΓΓΑΝΙΟ
-ΧΑΛΚΟΣ
-ΚΟΒΑΛΤΙΟ
-ΤΟΚΟΦΕΡΟΛΕΣ
-ΚΑΡΟΤΕΝΟΕΙΔΗ
-ΑΜΙΝΟΞΕΑ
-ΦΥΤΟΣΤΕΡΟΛΕΣ
-ΠΗΚΤΙΝΕΣ
-ΣΑΚΧΑΡΑ
-ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ Β
1¾ ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ
ΥΠΕΡΤΡΟΦΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣΤΑΤΗ (ΚΟΛΟΚΥΘΟΣΠΟΡΟΙ)
ΕΛΜΙΝΘΟΚΤΟΝΟΙ-ΤΑΙΝΙΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΙΤΑ ΕΝΤΕΡΩΝ
(ΚΟΛΟΚΥΘΟΣΠΟΡΟΙ)
ΤΟ ΛΑΔΙ ΤΟΥΣ ΘΕΡΑΠΕΥΕΙ ΠΛΗΓΕΣ, ΕΓΚΑΥΜΑΤΑ, ΡΑΓΑΔΕΣ ΚΑΙ
ΣΚΑΣΙΜΑΤΑ ΔΕΡΜΑΤΟΣ ΟΠΩΣ ΚΑΙ Η ΣΑΡΚΑ ΤΗΣ
ΓΛΥΚΟΚΟΛΟΚΥΘΑΣ
ΝΑΥΤΙΑ
ΔΥΣΚΟΙΛΙΟΤΗΤΑ
ΑΠΟΤΟΞΙΝΩΣΗ
ΔΙΟΥΡΗΤΙΚΑ
ΛΟΙΜΩΞΗ ΝΕΦΡΩΝ
ΠΕΤΡΑ ΣΤΑ ΝΕΦΡΑ
ΣΤΟΜΑΧΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
ΠΟΝΟΣ ΑΦΤΩΝ
ΠΟΛΥΠΟΔΑΣ ΣΤΗ ΜΥΤΗ
ΤΟΝΩΤΙΚΟ ΝΕΥΡΩΝ
ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ
ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ
ΕΝΥΔΑΤΙΚΗ ΜΑΣΚΑ

Tagged with:
 
More in Διατροφή, Συνταγές
85446
Γλυκάνισο! Άρωµα υγείας

Είναι γνωστό για το άρωµα που δίνει στο ούζο και σε κάποια είδη ψωµιού, το γλυκάνισο όµως έχει και θεραπευτικές...

Close