Μετάφραση-Επιμέλεια: Βίκυ Καλοφωτιά-Δημοσιογράφος

Το πρώτο πράγμα που παρατηρεί κανείς όσον αφορά τη μυθική φωτογράφο, είναι η εκθαμβωτική της ομορφιά, ποζάροντας στο φακό, καθώς πλένεται στην μπανιέρα της. Αμέσως μετά όμως η ματιά πέφτει στη φωτογραφία ενός άντρα που βρίσκεται τοποθετημένη δίπλα στη θήκη του σαπουνιού, στον οποίο ανήκε και το μπάνιο που διαμορφώθηκε κατάλληλα για τη συγκεκριμένη φωτογράφιση: του Αδόλφου Χίτλερ. Το φωτογραφικό πλάνο τραβήχτηκε στο εγκαταλελειμμένο διαμέρισμα του Φύρερ, στο Μόναχο, στις 30 Απριλίου 1945, την ημέρα της αυτοκτονίας του. Η εν λόγω φωτογράφιση χαρακτηρίστηκε τόσο τολμηρή και αντισυμβατική όσο και η ίδια η γυναίκα στην μπανιέρα-το μοντέλο που μετατράπηκε σε πολεμική ανταποκρίτρια, η Lee Miller.

Ένας συνάδελφός της μάλιστα την είχε περιγράψει κάποτε ως “ένα ελεύθερο πνεύμα της Αμερικής τυλιγμένο στο σώμα μιας ελληνίδας θεάς”, ενώ είχε μαγέψει με τη γοητεία της δεκάδες άνδρες, ανάμεσα στους οποίους και τον Τσάρλι Τσάπλιν, όπως επίσης και τον Πάμπλο Πικάσσο-χωρίς όμως σε καμία περίπτωση να ενσαρκώνει το πρότυπο της “χαζής ξανθιάς”.
Στις  δραστηριότητές της αξίζει να αναφερθεί ότι συγκαταλέγεται και το πλούσιο φωτογραφικό της υλικό από τα στρατόπεδα συγκέντρωσης κατά τη διάρκεια του Β’Παγκοσμίου Πολέμου, καθώς ήταν μία από τις ελάχιστες ανταποκρίτριες που τόλμησαν να εισβάλλουν στα στρατόπεδα συγκέντρωσης λίγο μετά την απελευθέρωση των κρατουμένων, φωτογραφίζοντας αποστεωμένους επιζώντες και  χτυπημένους αιχμαλώτους μέχρι τελικής πτώσεως.
Τι οδήγησε όμως μια γυναίκα που είχε καθιερωθεί ως ένα από τα πιο δημιουργικά και δυναμικά γυναικεία σύμβολα της εποχής της, να κρεμάσει στον τοίχο τη φωτογραφική της μηχανή, εγκαταλείποντάς την για πάντα για μια οικογενειακή ζωή  στην εξοχή, όπου σύμφωνα με μαρτυρίες του γιου της, πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της “τελώντας υπό κατάθλιψη και εξάρτηση από το αλκοόλ”;

Υπάρχουν βάσιμες υποψίες, όπως και μια σειρά από σχετικές φωτογραφίες, που αποδεικνύουν τον ιδιάζοντα δεσμό της φωτογράφου με τον επίσης καλλιτέχνη και πατέρα της, Theodore Miller, ο οποίος είχε στην κατοχή του εκτενές αρχείο φωτογραφιών, στις οποίες η Lee απεικονίζεται γυμνή σε διάφορες προκλητικές πόζες που τραβήχτηκαν από εκείνον.

Σύμφωνα με περαιτέρω μαρτυρίες από τα αδέρφια της, Eric και John, η αδερφή τους είχε κακοποιηθεί σεξουαλικά το 1914, όταν η Lee ήταν επτά ετών, από άτομο του συγγενικού της περιβάλλοντος, την εποχή που έμενε σε συγγενείς της κοντά στη Νέα Υόρκη επειδή η μητέρα της νοσηλευόταν στο νοσοκομείο. Και δυστυχώς ήταν τότε που μολύνθηκε και από το μικρόβιο της βλεννόρροιας.
Λίγο μετά από το συγκεκριμένο συμβάν, ξεκίνησε η περίοδος που ο πατέρας της άρχισε να της βγάζει γυμνές και προκλητικές φωτογραφίες. Κάποιοι υποστήριξαν ότι η ενέργειά του αυτή ήταν μια προσπάθεια να αποκαταστήσει την αυτοεκτίμηση της κόρης του, σαν να της έλεγε: “Γνωρίζουμε ότι έχεις αυτή την φρικτή ασθένεια αλλά εξακολουθείς να είσαι ένα όμορφο και καθαρό άτομο”.  Τα γεγονότα αυτά επηρέασαν όλη τη μετέπειτα πορεία της σε επαγγελματικό και συναισθηματικό επίπεδο, καθώς έφερε μέσα της τα ίχνη από τα τραύματα που είχαν αφήσει στο σύνολό τους στην ψυχή της.

Τέλος, αξιοσημείωτο είναι ότι κατά τη διάρκεια του πολέμου και κατά πάσα πιθανότητα για πρώτη φορά στη ζωή της, την εκτιμούσαν όχι για την εξωτερική της εικόνα αλλά για το τι μπορούσε να καταφέρει. Η προσαρμογή στην πολιτική ζωή πρέπει όντως να ήταν μια πρόκληση για τη γυναίκα που πάντοτε ορκιζόταν ότι “προτιμούσε να βγάζει μια φωτογραφία από το να είναι εκείνη μία”.

 

mylady

More in αληθινές ιστορίες, Γυναίκες
Marijuana
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΒΡΙΣΚΟΥΝ ΟΤΙ Η ΚΑΝΝΑΒΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΤΗΝ ΕΞΑΠΛΩΣΗ ΤΟΥ ΚΑΡΚΙΝΟΥ ΤΟΥ ΜΑΣΤΟΥ

  Δύο επιστήμονες του California Pacific Medical Center στο Σαν Φρανσίσκο ανακάλυψαν ότι ένα συστατικό που μπορεί να εξαχθεί από...

Close